Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Så har jag äntligen en blogg!

Av Mia - 28 augusti 2009 23:10

Jag är 36 år och har man, 2 busiga barn och ett vackert charmigt gammalt hus. Jag är en romantiker, tror gott om folk och tror mig vara en bra människokännare. Jag tror på vänskap, kärlek och fred på jorden. Det kommer inte av sig självt, alla måste ta sitt ansvar. Börja med att se till att du mår bra, sedan din familj, släkt och vänner.


Jag tror fortfarande att jag kan bli vad jag vill när jag blir stor och jag är stolt över att jag fortfarande har tonårstrotsen kvar i kroppen!


Det finns så många härliga bloggar som berör. Det är härligt att skratta med, bli berörd av eller gråta av sig när man läser om olika personers erfarenheter. Det är underbart att så många vågar dela med av sig själva, om små och stora saker.


Detta ska bli en lagom intressant blogg om mig och de människor jag har glädjen att ha om kring mig, om mitt laga-mat-och-baka-intresse och min stora hobby att koka tvål och tillverka alternativa produkter och drömmen om en prunkande sekelskiftesträdgård! Hrm ja och alla känner ju till att en sekelskiftesträdgård börjar med ett par sticklingar...


Jag är en person i ett litet nätverk men sett ovanifrån en liten spindel i ett världsomfattande nätverk och jag tror att vi alla gör underverk, på vårt egna lilla vis... Vardagen är livet!


"Alla dessa dagar som passerat, inte visste jag att det var livet"



 
 
Fototess

Fototess

29 augusti 2009 16:09

Välkommen in i bloggandets värld, ser fram emot att få ta del utav vad du har att bidra med! :)
kram

http://fototesser.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Skapa flashcards