Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Jag har fått en idé! Garnet ska bli till en skål och blomstergrupp!

Av Mia - 19 september 2009 22:34

Har funderat och klurat på vad jag ska göra med mitt vackra garn och som en blixt från klar himmel slog det mig idag! Jag ska virka en skål eller ett fat och stärka det så att det blir stelt! Jag älskar ju kalla, milda eller starka nyanser av blått, turkost och grönt.


Jag var i Marocco i våras och köpte en vacker blå skål med silverkant och den står framme för att den är fin, fylld med frukt eller annat ibland och då och då fylls den med lite vatten i botten och en blomknopp! Nu ska den få sällskap av fler blå ting! Jag ska experimentera fram en skål! Fortsättning följer...


Jag har virkat en liten blomma av det vackra garnet. Den vart fin, jag gjorde den till en brosch men något saknades. Då hängde jag på en lång slinga och satte dit lite glitter. Jag var ändå inte nöjd. Funderade på fler lager med blad men det kändes inte rätt. Så träffade jag min kära syster idag som också gillar att pyssla o nyligen har gjort ett så vackert halsband (jag ska se om jag kan komma över en bild så får ni se...) och så pratade vi kring att broschen den var lite naken och så säger hon att -du kan ju kanske göra lite småblommor..och sätta dem runt om? Och då fick jag ideén, jag älskar de stora blombroscherna/hårsnoddarna som finns hos de flesta butiker nu. Nu ska jag göra en egen virkad variant! En volyminuös "blomstergrupp"  ;-)  Tack Tess för finfin inspiration!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards