Alla inlägg under april 2010

Av Mia - 9 april 2010 20:47

"På sitt underliga, inte riktigt mänskliga sätt påminner Adam mig ständigt om att verklig magi inte består består i ett perfekt yttre, i att vara Askungen på bal och ha både aftonskor av glas och en fantastisk frisyr. Den verkliga magin finns i pumpan, i mössen, i månskenet; inte utanför det vanliga livet, utan i det.

Verklig magi är att ägna det vanliga livet så kärleksfull och förtrolig uppmärksamhet, att det kan liknas vid dyrkan".

Martha Beck, Expecting Adam

 

Av Mia - 4 april 2010 22:29

Idag har vi firat min födelsedag. Vilken dag det blev! Jag har fått så fina och genomtänkta presenter som jag kommer att ha glädje av länge, tack!


Jag och lillkråkan tog en promenad i solskenet i morse och övade på att cykla.  Vilket man lätt kan glömma, när man är liten och nästan just har lärt sig och sedan har fått ta en lång cykelpaus bara för att ge utrymme till en lång vinter...men det tog kanske 45 min sedan fungerade det igen, jippie! Vilken lycka! Sedan var det dags att cykla hemåt och förbereda lite innan gästerna skulle anlända.


I förrgår träffade vi några vänner & bowlade. Jag vann! ...

  

Igår letade vi efter påskägg i trädgården...

  

De var svåra att hitta om man inte tittade efter noga :-)


Jag köpte hem blommor & satte en liten blomma i vårt lilla fönster..

    

Den var strålande vacker i all enkelhet!


Jag tittade till plantorna i miniväxthuset...

  

detta är aubergine som växer... 


Sedan hade vi några underbara vänner över på lite påskmiddag...

  


Och de stannade tills lång efter att solen sagt god natt...

 


Och nu ska jag mysa med maken och ta en kopp te innan de är sovdags, god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards