Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Mia - 1 juli 2010 22:00

Idag har jag jobbat, storhandlat, tok-tvättat, lagat mat, diskat, fotat lite, hämtat barnen på "Farmor och farfar-kollo". Blev så glad när jag kom körandes och parkerade utanför dem. Killarna stod i deras trädgård och filosoferade, det är väl inte så märkvärdigt tänker du, men JO det är JUST DET det är! När de är nöjda och trivs med att stå och prata och fnula med en blomma eller ett grässtrå, DÅ är det sommarlov! Nedvarvade barn som är nöjda med att bara vara! Dit kommer man inte över en natt, men nu är vi där! Ja det var lite av ett halleluja moment!    Det kändes bra ända in i hjärtat!


 

Killarna hoppade av vid torget på vägen hem och köpte en ask jordgubbar. Väl hemma fick de vara "efterrättskockar". Stora sonen skivade jordgubbarna och lilla sonen lekte ömsom med bilar på köksbordet ömsom skedade han upp glass. Jag har i efterhand upptäckt glasspår på köksbordet, så jag tror att han även körde bil i glassen eller kanske glass på bilen...  Sedan njöt vi av den finfint tillredda desserten i trädgården. 


Jag måste visa en bild på en av årets nykomlingar i trädgården, en näckrospion.

 

Den kom i jorden för bara några månader sedan och blommar redan, första året! Den är så fin!


 

Nästan lite anemon-lik. På kvällarna sluter den ömt sina rosa kronblad kring de vita innerbladen. När solen tittar fram på morgonen öppnar den sig igen.


Detta har varit en hektisk vecka med aktiviteter efter jobbet och sena kvällar! Är helt slut.


Jag har ett stort behov av att "vara hemma" på helgerna och sova ut och liksom komma ikapp mig själv. Jag vill pyssla i trädgården, för mig är det rena meditationen men det har jag inte tid till, jag behöver göra produkter, samla in blommor och bär till kommande sylt och saftkokning mm. Men det finns bara inte utrymme till det denna helg heller.


Så nu tar jag ett beslut att göra nästa vecka till en icke bokningsbar vecka i min almanacka! Japp så får det bli.


Snart är det dags för en mycket välförtjänt semester! Halleluja!

Skapa flashcards