Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Mia - 15 juli 2010 21:19

Idag kom jag hem släpandes på mig själv och orkade med nöd och näppe ta mig innanför dörren... Totalt värmeutmattad! Hasade mig först ut i köket för att dricka ett glas vatten och stupade sedan ner i soffan och slocknade. Vi har så vansinnigt varmt på jobbet att det är sjukt. Det är varmare inomhus än utomhus.


Fem fläktar, eller "varma hårtorkar" står på i mitt (vårt) rum, datorerna höjer temperaturen, solen gassar in och luftcirkulationen är obefintlig. V I D R I G T! Ahh... bara en dag kvar, jag hoppas att det kommer regn och åska inatt så att temperaturen och trycket minskar...


 


För att skriva om nåt roligt istället: Igår kom en vän över på middag och kvällsdopp. Maken och barnen var bortresta, så det blev FF "Familjefritt" ;-)


Så himla kul att umgås med folk man verkligen tycker om och där kemin stämmer. Man blir så laddad med positiv energi att det räcker i flera dar! Om det inte är djävulskt hett på jobbet förstås, då tar den positiva energin en liten paus och ersätts av en mer drypande, nattsvart, negativ energi ;-)


Vi åt mat, drack lite vin, cyklade fnissandes ner till sjön, simmade ikapp, tittade på svalorna med sina silvervita magar som flög tätt över vattenytan. Det var lugnt och stilla. Det var något speciellt med gårdagen, efter vårt dopp förvandlades vi till 14-åringar igen.



Vi  cyklade hem och åt jordgubbar  och njöt av svalkan och lugnet omkring. När mörkret lade sig kröp vi ihop i soffan och pratade favoritböcker och drack te.


Hon sov över och kvällen avslutades med ännu mera fniss och prat om totalt viktiga och oviktiga saker i livet, så himla härligt! Vi pratade alldeles för länge och somnade alldeles för sent :-)


Nu minns jag hur det var att vara liten och busig igen. Hur det var att sova över hos bästa vännen eller tvärtom. Jag hade nästan blivit alldeles för vuxen och trodde att jag mindes men nu vet jag och det känns som om det vore igår... Tack!


  

Det är bara en arbetsdag kvar, sedan kommer semestern med lediga härliga dagar, strandbesök och många, många kvällsdopp!


När jag vattnade i trädgården flög några småfåglar hetsigt upp och ner i vattentunnan, jag blev orolig att någon skulle ha trillat i vattnet och inte kom upp!


Jag gick fram och tittade ner, men då visade det sig att vattnet hade dunstat. De försökte desperat bada i en liten vattenfläck nere i tunnan. Stackarna, de lider lika mycket av värmen som vi. Lade i en extra stor sten och fyllde på med vatten i "fågelvänlig" höjd. Fyllde på med nytt vatten i fågelbadet på verandan. Där badar de och putsar sig på mornarna. Jag brukar hitta de sötaste små dun i fatet när jag byter vatten på kvällen. Bin, fjärilar och flugor sätter sig på småstenarna och dricker. Känns bra att hjälpa de små :-)


Sov så gott!



Ovido - Quiz & Flashcards