Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Ledig dag och ny ljuslykta

Av Mia - 6 december 2010 22:07

Det var såå skönt att få en ledig dag idag!


Ja eller ledig och ledig. Jag har hunnit röja undan alla kartonger, tyger, papper, etiketter, ljus, burkar mm som belamrat hela matrummet, bordet och golvet! Det blir så när man bara har någon eller ett par timmar per kväll att vara kreativ på, då måste mycket göras på kort tid och det finns inte tid till att plocka fram och sedan plocka bort, det måste stå startklart :-) Och sedan är det märkligt hur kreativitetsberget liksom växer och växer, nästan av sig självt, tills det är dags att städa.


Puh! Men nu är allt tillbaka på sin plats, där det ska vara! Nu ser matrummet ut som det ska igen! Jag hade hoppats på att hinna måla en julkrubba jag har köpt men det har jag inte hunnit, så det får bli ett senare projekt! Det kommer bilder sedan :-)


 

Jag köpte en stor lykta på marknaden, den kanske är 50-60 cm hög. Jättefin i trä och plåt.


 

Idag satte jag i ett ljus...



...och lite torkade nypon, limefrukter och älggräs som jag sprayade med lite snöspray. Det blev fint. Jag vill inte ha lyktan ute i snömodden så tills vidare får den stå inomhus i trappan. (Nu minns jag hur brusig min kamera blir i dunkelt ljus... jag hade ingen bra lampa att lätta upp ljuset med men jag tror att det ändå kan ge lite inspiration :-)

Kvällen avslutades med att jag och stora sonen gick på en Gospelkonsert i kyrkan där vi bor. Det var fantastiskt bra! Det är svårt att inte bli berörd av gospel, så det blev ett riktigt Halleluja moment, som gamla Idol-Kirsti skulle ha sagt! :-)


Ha en trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Skapa flashcards