Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Ljuvliga sommar!

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-)Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Italien. Vi har ätit ljuvligt god mat. Vi har varit på nöjespark och varvat nöjen med total avkoppling i bergen, i Merano i norra Italien. Har nu fått ihop en bra blandning av avkoppling och äventyr som var målet :-)Har även övat på italienskan och det har gått riktigt bra :-) Det glädjer mig, då blir det lätt att gå en uppfräschningskurs när min örtutbildning är klar. Trodde jag tappat alla italienska ord eftersom det var länge sedan jag bodde/pluggade i Italien men det har jag inte. De poppar upp i ordbiblioteket allteftersom jag hör andra uttala dem. Saknar dock de små orden som fyller ut och skapar långa meningar. De måste jag lära in igen.Imorrn ska vi till Dachau och titta på koncentrationslägret. Det är väldigt blandade känslor men allt vi har gjort hittills har varit roligt, så varför inte bruka lite allvar också.. Vi har funderat på om barnen är för små men kommit fram till att stora sonen redan pratat om detta och ställt frågor och lilla sonen har hört våra samtal och för honom kan vi agera filter.Jag hoppas ni har bra väder hemma.Ha det så bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 8 juli 2011 20:46


   Jag har verkligen längtat de senaste veckorna :-) Jag har känt behovet av  sovmornar, långa frukostar och lediga helger utan skola, kort sagt, ett lite enklare liv :-) Och nu är det äntligen dags. Semestern börjar idag, nu ikväll.     Har...

Ovido - Quiz & Flashcards