Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Kärleksyra...Tårtdekoration... Grattis Victoria och Daniel!

Av Mia - 19 juni 2010 22:53

Vaknade av att solljuset strålade in i sovrummet! Härligt, jag hade önskat sol till den här dagen :-)

 

Gladde mig åt att gårdagens regn försvunnit, hällde bort vattnet på altanbordet och lade på en sommarblommig duk. Idag ska det vara lite svenskt, lite somrigt, lite romantiskt!


 

Plockade en bukett blåklint och jättedaggkåpa som jag ställde på sekretären.

Vita rosor till golvvasen, pioner och jättedaggkåpa till bordet i vardagsrummet. Så enkelt och så vackert!



Dekorerade tårtan jag gjorde igår. Enkelt men vackert med ljuvliga blommor. När jag väl började dekorera med blommor, för några år sedan, känns marsipan och silverkulor inte lika kul längre...bara på vinterhalvåret när jag inte har tillgång till färska eller kanderade blommor! Denna tårta har jag dekorerat med vita pelargoner, vita rosor, kanderade äppelblommor och kanderade syrenblommor.



Tänk att kanderade äppelblommor kan bli så isigt vackra! Nästa år måste jag vara snabbare på att plocka dem för i år var jag ute i sista sekund, de flesta hade redan blommat ut.


 


Sedan kom systra mi över och fikade med oss och tittade på vigseln hemifrån. Jösses vad det var vackert och känslosamt! Har nog inte suttit framför tvn så länge som idag! Det var vackert, stilfullt och helt fantastiskt. Kungens tal var rörande och vackert, mitt hjärta slits itu när han säger att det är smärtsamt att Victoria klipper familjebanden och nu har bildat en egen familj. Bara den meningen krävde en halv rulle hushållspapper att gråta ut i!


Jag önskar att  Victoria och Daniel får en privat stund när de kan få landa i de senaste dagarnas stohej och i vetskapen om att de nu är ett äkta par. Jag önskar dem ett långt lyckligt äktenskap och lyckan att kunna få barn.


Och ett visdomens ord på vägen

" Hemligheten med ett bra äktenskap är inte hur många prövningar man utsätts för, utan hur man hanterar dem".

Eller som Sting sa "Hemligheten är att inte sluta älska varandra samtidigt".


Ett varmt och hjärtligt Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards