Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Mia - 8 juli 2011 20:46

  

Jag har verkligen längtat de senaste veckorna :-) Jag har känt behovet av  sovmornar, långa frukostar och lediga helger utan skola, kort sagt, ett lite enklare liv :-) Och nu är det äntligen dags. Semestern börjar idag, nu ikväll.


 

Har köpt en kortläsare, en snabb en, så nu är det återigen smidigt att ladda upp bilder. Min laddningskabel försvann under en resa och sedan har det inte funnits tid att köpa en ny och fotolusten dämpades men nu har jag en och märker att tekniken verkligen har gått framåt, haha!


Har plockat massor av olika örter de senaste veckorna. Älggräs, min egna kamomill (den som var ett te), fläder, groblad, hagtorn, nässlor, maskrosor, björk, daggkåpa. Det är verkligen avkopplande att gå i skog och mark och plocka växter medan fåglarna kvittrar och kommer landandes brevid, undrandes vad jag är för en, och tankarna får vandra fritt. Jag är helt harmonisk efter en sådan tur :-)


I veckan plockade jag blåbär, tyckte de var lite tidiga, inte så konstigt

egentligen med den värme som har varit. Imorrn ska jag plocka mer, jag tror de har vuxit till sig på en vecka. Förra gången fick jag ihop 650 gram. Nu hoppas jag på lite mer. Nu ska jag ut i trädgården och se hur många fotbollsnickar familjen klarar av, kanske blir det nytt rekord :-) 


Ha en trevlig kväll!


Ovido - Quiz & Flashcards