Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Lite julkänsla börjar sakta infinna sig...

Av Mia - 2 december 2009 21:41

  

Kransen har hittat in och sitter nu på dörren...


Barnens kalendrar sitter på väggen....


    

..och inspekteras flera gånger om dan...kanske har de fyllts på igen?? 


Tack för frost och minusgrader! Äntligen kan jag föreställa mig att julen och vintern är på gång! Jag behöver inte snö, nej lite frost, en bil att skrapa på, lite asfalt- och gräsglitter räcker för mig! I år ska vi inte upp till Dalarna under vintermånaderna så jag har liksom ställt in mig på att inte få uppleva en snöfylld Carl Larsson vinter i år. Så i brist på Dalarnas snödjup och med vanan av brungrå sörja de senaste veckorna så känns Stockholmsfrost plötsligt lite lyxigt, julgransglittrigt!


Har försökt att fota det vackra mörkerglittret i löven på tomten men de vill liksom inte fastna på bild, det är inte meningen att någon annan ska få se hur fint det glittrar och strålar i gräset och löven hos oss. Samma sak med barnens adventskalender, när man fotar i mörker blir det inte bra hur man än gör! Det blir blaskigt, överexponerat eller tokblänk av blixten. Glittrig text och siffror försvinner med blixten.


I morgon bitti ska jag försöka få med månen på bild, den var enorm och strålade bakom grannens hus i morse, enormt läcker! Samma sak när jag åkte hem från jobbet, men då var det solnedgång, jag tog en bild med mobilen men det enda som syntes var några suddiga konturer och ett ljust blänk, nej usch, det gick inte alls!


Nog om det, idag har jag inget vettigt att säga, god natt!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards