Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Det är bara lilla jag..

Av Mia - 9 december 2009 21:25

  


Har känt mig klar i knoppen efter att börjat dricka min 1/2 dl acaimust varje morgon, fantastiskt vad lite bär kan göra för kroppen!Känner mig inte lika fotbollsrund längre men jag måste verkligen börja träna regelbundet det fungerar inte att finpromenera några dagar i veckan.


Jag har inte ätit godis sötsaker mm på snart två veckor men idag trillade jag dit. Igår hade jag uppbådat mod och stålsatt mig vad gäller mjuka kakor och lussebröd inför ett sent kvällsmöte men idag var jag inte förberedd och på jobbet stod ett fat med mjuk pepparkaka med tranbär, ja herregud jag är inte mer än människa, det var jag och där låg papparkakan och vi var ensamma i köket, den doftade ljuvligt....såg väldigt god ut med sina vackra lysande prickar.. ja det vart helt enkelt kärlek vid första ögonkastet! Och gissa om det ställer till det resten av dagen och nu på kvällen, triggar man söt eller skräpgenerna så får man kämpa långt efter att man har glömt bort hur det smakade. Men det känns som om det är värt det!Nu är det bara att hoppa på hälsotåget igen.


I helgen ska jag och barnen baka julgodis traditionsenligt med min syster och hennes dotter, det ska bli såå trevligt! I år är vi hos mig/oss. Det är en av årets höjdpunkter, det brukar bli mycket fniss och bus :-)


Har skrivit ihop en snygg banner till lördagens julmarknad. Vi ska sälja hembakat för att få in pengar till klasskassan och kommande klassresa nästa år. Det ska bli roligt, hoppas hoppas att det kommer lite snö eller sol så man kan få lite ljus under helgens lediga dagar!


Har använt dagsljuslampan väldigt lite, dvs de dagar jag inte kommit hem alltför sent. Men jag måste bara bekräfta att man verkligen blir piggare i det ljuset. Det känns som om man vaknar om ni förstår vad jag menar? Det säger klick i huvudet och helt plötsligt känner man sig pigg och alert.


Nu ska jag ner och ordna med stora sonens matsäck imorrn ska klassen på utflykt och se och lära sig hur man firade jul förr. Mycket intressant och lärorikt tycker jag! Det är inte lätt att föreställa sig hur julen var förr när man är liten.


Ha en trevlig kväll! God Natt!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards