Direktlänk till inlägg 26 december 2009

26:e December och födelsedag

Av Mia - 26 december 2009 12:43

Julen har varit lugn och harmonisk för en gångs skull! Jag är såå nöjd! Det blev ingen stress dagen före dopparedagen utan vi kunde njuta av lugnet på kvällen och mysa i soffan! Det har inte hänt de senaste åren ;-) Från och med denna jul ska jag alltid börja med saker och ting i god tid för att få en lika behaglig jul som i år!  Denna jul kunde jag verkligen koppla av och vara närvarande i kyrkan på fm, vi lyssnade på fina sånger, massor av barn fyllde krubban med djur, kameler, krokodiler, papegojor, åsnor, gosedjurslamm mm det är så roligt att se och höra deras iver att berätta vad de vet och kan om jesus och stjärnan osv, jag har aldrig sett så många barn i kyrkan som just på julaftonmässan.De pratar fritt och tittar och pekar och leker med sina syskon, allt är tilåtet och det är väldigt avspänt! 


Svärfar med sambo kom hem till oss lagom till Kalle Anka, sedan kom tomten och sedan var det dags för middag. Vi åt och mös och åt och mös, de hade med en fantstiskt god sill och snaps på årets svarta vinbär och trinda kryddiga köttbullar. Resten hade jag ordnat med. Barnen var glada och förväntansfulla inför resterande julklappsöppning. Jag fick en spikmatta som jag önskat mig, jippie :-) och så fick jag även en liten jättefin laptop av maken som tyckte att jag i fortsättningen kan sitta i soffan och surfa och fixa med min dator och inte alltid försvinna upp på "kontoret". Jättekul, tycker jag!


Pojkarna var jättenöjda med sina saker och tyckte att det här var den bästa julen :-)


Idag fyller min mamma år så vi ska dit och byta både julklappar och födelsedagspresenter.


Jag önskar er alla en riktigt god fortsättning så länge! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards