Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Söndag och träningsvärk

Av Mia - 27 december 2009 11:57

  


Isigt kallt är det idag... pojkarna spelar Olympic games på Wii, just nu är det konståkning som gäller, kul, i denna familj har vi verkligen jobbat med genustänkande ;-)


Igår morse åkte vi och spelade pingis, minstingen övar upp sitt bollsinne. Hans fokus låg mest på att öva servar vilket innebar mycket extraspring för att fånga bollen som flög vilt, både hit och dit... Idag är jag möör i ben och rumpa, inte visste jag att en dryg timmes spring, knäböj och hopp skulle ge effekt.


Igår skulle jag bara ligga på spikmattan en liten stund efter det att jag gått och lagt mig...dum som jag var la jag den under ryggen mot bar hud... det gjorde hemskt ont  men jag tänkte att jag skulle härda ut då det släpper efter en stund....somnade! Vaknade 01:39 av att det kändes som om det brann i ryggen, väckte maken och frågade om jag blödde på ryggen?..........Nej men du är alldeles röd. Hmm, la mig på sidan...jag hade så jäkla ont och kände mig såå himla ynklig...men jag lyckades somna om till slut.

Idag känns det bra igen, tack och lov. I fortsättningen blir det spikmatta på dagtid med tunn elastisk topp emellan, för det har varit så behagligt! Först pirrigt, sedan avkopplande! Har använt den varje dag sedan jag fick den, inkl julafton. Den är kanonbra, sätter igång blodcirkulationen, mjukar upp kroppen, ryggen i mitt fall, lugnar, ger bättre sömn mm. Har du funderat på en så köp en på mellandagsrean :-) 


Nu ska jag till gymmet och träna lite och sedan åka med familjen i pulkabacken!


Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards