Alla inlägg under augusti 2009

Av Mia - 29 augusti 2009 22:51

Hemkommen från en 2 x 50 års fest. Det var trevligt, intressanta människor och mycket god mat. Det blev en fullbokad dag idag!

Imorgon ska jag bara vara hemma och så ska jag sova ut och kanske fota lite. Jag ska även koka lite sylt, plommonen måste plockas innan de är fullt mogna och så har jag lite krusbär att ta hand om. Jaja men det får bli imorgon, nu ska jag slå mig ner i soffan och koppla av för första gången idag! God natt!

Av Mia - 29 augusti 2009 17:03

Idag har jag hjälpt en vän att flytta. Blir så glad för hennes skull. Inte nog med att hon får en större och finare lägenhet utan dessutom får hon sjöglimt! Vi sprang ner för 2 tr med flyttlådor, stuvade in i bilarna och sedan upp 2,5 trappor till nya lägenheten. Då var benen som gelé...


Det blev en liten paus i köket bland kartongerna och ut genom det öppna fönstret kunde vi titta på förbipasserande segelbåtar, pråmar och annat. Vilken ljuvligt avkopplande utsikt!  Från vardagsrummet, på andra sidan, såg jag två rådjur spatsera på en bergsknalle... Nu vet jag någon som kommer att längta hem!


Jag läste i DN om fladdermöss. Jag tycker om dem men alla gör ju inte det. Visste du att en fladdermus kan fånga upp till 3000-6000 insekter på en enda natt? Funderar på att snickra ihop en fladdermusholk så att vår fladdermus ska trivas bra och stanna kvar hos oss.

Av Mia - 28 augusti 2009 23:10

Jag är 36 år och har man, 2 busiga barn och ett vackert charmigt gammalt hus. Jag är en romantiker, tror gott om folk och tror mig vara en bra människokännare. Jag tror på vänskap, kärlek och fred på jorden. Det kommer inte av sig självt, alla måste ta sitt ansvar. Börja med att se till att du mår bra, sedan din familj, släkt och vänner.


Jag tror fortfarande att jag kan bli vad jag vill när jag blir stor och jag är stolt över att jag fortfarande har tonårstrotsen kvar i kroppen!


Det finns så många härliga bloggar som berör. Det är härligt att skratta med, bli berörd av eller gråta av sig när man läser om olika personers erfarenheter. Det är underbart att så många vågar dela med av sig själva, om små och stora saker.


Detta ska bli en lagom intressant blogg om mig och de människor jag har glädjen att ha om kring mig, om mitt laga-mat-och-baka-intresse och min stora hobby att koka tvål och tillverka alternativa produkter och drömmen om en prunkande sekelskiftesträdgård! Hrm ja och alla känner ju till att en sekelskiftesträdgård börjar med ett par sticklingar...


Jag är en person i ett litet nätverk men sett ovanifrån en liten spindel i ett världsomfattande nätverk och jag tror att vi alla gör underverk, på vårt egna lilla vis... Vardagen är livet!


"Alla dessa dagar som passerat, inte visste jag att det var livet"



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards