Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Mia - 1 januari 2010 01:38

Har haft en jättetrevlig kväll! Maken har ställt fram lite ostar och tänt lite ljus...

Ikväll åt jag en fantastiskt god oxfilé med ljuvligt syrlig vinsås god sallad och lite, lite råstekt potatis. Sedan blev det glassbomb till dessert.


Läste i mitt horoskop för nästa, nej, detta år, jag brukar inte ta horoskop på allvar men detta stämde så väl med mina planer att jag har gått med ett leende på läpparna sedan jag läste det. Utbildning, ekonomi, företagande, familj  ja mer än så tänker jag inte säga men bra lät det :-)


Min viktigaste lärdom och påminnelse från 2009 blir att man inte kan ta personer för givna, att hälsa inte är en självklarhet, och att livet kan upphöra och förändras på några få timmar. Lilla E:s bortgång har för alltid förändrat mitt liv och mitt sätt att se på livet.


Jag har lärt mig att verkligen mena att kramas när jag gör det, att verkligen vara i nuet när jag umgås med folk, att uppskatta min familj och mina barn för det de är, att förstå vad som är viktigt och att välja bort sådant som tar energi och människor som gör mig ledsen eller upprörd eller som absolut inte delar mina värderingar, eller jag deras.


För livet är för kort för att slösas bort på negativiteter, jag vill lägga min tid på inspirerande, varma, kärleksfulla personer som har förstått vad det hela går ut på.


Om jag dog idag skulle jag dö lycklig, efter en härlig dag på isen, efter en härlig väntan på det  nya året. Efter en kommentar från lilla sonen som sa att han älskar mig och att "ägg och tomatmacka med örtsalt gifter sig så bra". Efter en kram från stora sonen, en puss från maken, en ljuvligt god middag, fina fyrverkerier, påhälsning från svärföräldrarna, läggning av två trötta små killar som är nöjda med att de fick vara uppe ända till kl 01 och kommer att minnas det resten av året. Och för att jag kan sitta här och smattra på min lilla fina dator som jag fått av maken och bara njuta av att få sitta nära när han tittar på en otäck film och äta mitt goda ostkex och få vara nöjd!

Som Baloo sjunger "Var glad och nöjd, för vet du vad, en björntjänst gör ju ingen glad, var nöjd med allt som livet ger och allt som du omkring dig ser"...


God natt! Jag hoppas att du är eller ser till att du blir nöjd med ditt liv!



Ovido - Quiz & Flashcards