Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Örtvandring

Av Mia - 3 oktober 2010 22:03

 

Idag har vi läst läkemedelshistoria och tittat på några örter. Rölleka var en av dem. En mycket intressant dag.


Maken har varit hemma med lilla sonen som är genomsnuvig och febrig sedan igår. Idag har han kräkts och klagat på halsont, vi tittade med ficklampa i halsen och han var rejält röd och prickig... nu på kvällen hade han väldigt ont och klagade på att han inte kunde svälja saliv så det blev en tur till akuten. Mycket riktigt, de konstaterade halsfluss!


Känns bra att han får penecellin from ikväll och slipper vänta tills imorrn.

Han sover tungt och snarkar så väggarna skakar :-) Stackars liten.

Misstänker att vi tre som inte snarkar kommer vakna i samma säng allihop imorrn bitti :-) Det blev väldigt mycket spring i småtimmarna, inatt, när lilleman började må illa och kräkas för att han var så svullen i halsen och när det väl lagt sig började han snarka igen och storebror kom in till oss.


Då fick inte maken plats och gick in och lade sig i barnens rum. Efter nån timme kom han in till oss igen och sa att han inte kunde sova i oljudet, då traskade stora sonen in till sig men kom tillbaks efter en stund i oljudet (lillebrors halsfluss-snarkningar) och så var det dags att gå upp och åka in till skolan för min del... Hoppas på mer än fem timmars sömn inatt, för det blev en tuff dag idag, för hela familjen.


NU ska jag sitta ner, ta en bit ost och kex som inte hanns med i fredags och som jag somnade ifrån igår... Det har varit en fullmatad, upplyftande och alldeles underbar helg! Är uppe i varv för att jag är övertrött, hoppas på att bli trött snart, jag provar med ett kex och lite örtte...


Sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards