Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Snöäventyr

Av Mia - 3 januari 2010 16:27

 Idag var vi och några vänner på Lida och åkte i deras backar...

   

De bättrade på sin skidbacke med snökanoner, det blev så fin effekt med kanonernas snöutkast i motljus!


Här ser man att det inte var skymning, som det såg ut som på förra bilden, utan ett det är mitt på ljusa dagen.     


Sedan grillade vi lite korv och värmde oss vid elden...


    

När vi satt  vid bordet fick vi sällskap av en tam kanin/hare.  Den fick en liten bit bröd att äta. Den var så söt!


  


Det var en kall (-10,4) dag men riktigt trevlig dag i alla fall! Det är verkligen skillnad på kyla och kyla, när jag var i Arvidsjaur i -25 grader så kändes det behagligare än - 10 här i stockholm, kylan blir mer rå och påtaglig här..


Nu har vi slagit oss ner i soffan med en filt för att tina upp... och titta på en film.


Killarna har fortsatt jullov men jag ska jobba imorrn... Känns inte speciellt lockande just nu ;-) Må så gott!

 
 
Fototess

Fototess

6 januari 2010 21:57

Jättehärliga bilder!!! Har velat ta mig till Hammarbybacken på eftermiddagrna och fota, det ser så härligt ut från Gullmarsplan när man ser kanonerna i backen som pumpa ut snön i skenet från strålkastarna.
Du kan du! Kram

http://www.tessilago.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards