Alla inlägg den 2 november 2009

Av Mia - 2 november 2009 21:22

Stora sonens 4-årstårta.


Lilla sonens 2-årstårta.


  

Lilla sonens potentiella 5-års tårta.


Det är roligt att fira barnens födelsedagar. Vi brukar göra så att födelsedagsbarnet får berätta vilken sorts tårta han vill att jag ska göra.  En gång blev det en (liggande) dinosaurietårta men den grönfärgade grädden blev lite trist i färgen, lite fadd, och benen var svåra att få till, så jag gjorde två L-ben, jag vart inte riktigt nöjd med men killarna tyckte den var fantastisk, så det kändes bra till slut i alla fall! Förra året blev det en barnvänlig moccatårta på en av födelsedagarna, den blev väldigt uppskattad av både stora och små. Till den andra födelsedagen blev det någon nöt och marängbotten med bär den gick också hem. Till min dag gjorde jag en frisk och hög hallon och jordgubbsmoussetårta med chokladkant. Det är jätteroligt att killarna fortfarande gillar tårta, alla barn gör ju inte det nu när de börjar bli större!


Jag vill ju gärna tro att jag blir bättre och att tårtorna blir något lite mer avancerade för varje år ;-)


Lilla sonen vill ha en spöktårta på sin stora dag men kunde inte riktigt komma på hur den skulle se ut mer än att det skulle vara ett spöke på och då jag inte lyckades göra mig förstådd med mina förslag så ritade jag upp lite alternativ så får vi se om vi hittar rätt...


Vi firar med familjen först. Senare under veckan kommer dagiskompisarna då får det bli nåt annat kul att äta.


Idag har jag jobbat, det kändes skönt att det var så extremt mycket att göra så att jag bara hann tänka på det och inte hur hopplöst sorgligt det känns...


Nej nu är det dags att förbereda morgondagen och hoppa i säng, god natt!


Ovido - Quiz & Flashcards