Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Sur och tvär.

Av Mia - 9 november 2009 21:04

  

Stör ej...


Nej usch vilken dag jag har haft, har i det längsta försökt att tvinga bort mina negativa tankar och omvända mig själv men nu kan jag inte hålla igen! Sov (osov är det rätta ordet) uruselt inatt. Max har vaknat till och från hela natten (med all rätt) och när jag äntligen började komma in i djupsömn var kl 06 och det var dags att gå upp. Försökte vakna i duschen, det gick hyfsat, schampo i ögonen snabbade dock på uppvaknandet något.


Hittade inte några som helst vettiga kläder, herregud att ha kortärmat fungerar inte i november...svor över tvätterskans (att skylla på mig själv går ju inte) slarv..suck..kom på en nödlösning till slut.

Åt frukost, en ljuvligt krämig jordgubbsyoughurt ( i liten, turkisk, hink). Hann känna en liten solstråle i hjärtat om än bara för några sekunder, innan yoghurten tog slut. Borstade tänderna med för hård tandborste, håret såg ut som 7 svåra år. Jaja, gick till jobbet med en frisyr som skulle gjort Lasse Åberg, i Den ofrivillige golfaren, avundsjuk. Hittade inga sköna skor, klampade morrandes ut genom dörr'n.


Har haft ont i ryggen, ont i magen och varit trött sen jag vaknade. Fick ta lunchkaffet vid 0830, 930 och så kl 11 igen för att piggna på mig. Dagen har segat fram, åt lax till lunch, har luktat lax sedan dess, exotiskt. Nu förstår jag varför mannen på t-banan hem stirrade på mig, med mitt platta hår och laxiga doft måste han ha trott att han sett en sjöjungfru på torra land. Han var säkert fiskare.


På väg hem från jobbet kom jag på att det var dax för "det", jäklar det hade jag glömt, in på ICA, handla tillbehör. Kände mig ful, enorm och senil. Det har varit lite för mycket, lite för länge och det och annat sätter sig både på humöret och orken...


Vidare in på Panduro för att leta metallwire till ljusdekoration, de hade inte någon bra variant så då morrade jag över det en stund, hittade en bit rött vax istället, då kändes det lite bättre. Köade, -Ursäkta, jag har lite (P)MS och är sur och tvär skulle jag kunna gå före dig i kön? -Nämen tack vad gullig du är!

En snygg man vände sig om och tittade på mig och sträckte fram ett fång blommor: -Hej snygging! Men du, inte ska du stå här och köa, kila fram till kassan du!

Nej, ok, det hände kanske inte just denna gång. 


När jag kom hem fick jag en puss av maken och kramar av killarna, då kändes det lite bättre...


Nog om det. Läggdags. Hoppas på en bättre dag imorgon.


God natt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards