Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Julkalender, gästtoalett och marknad.

Av Mia - 29 november 2009 21:41

  

Jaha då var det redan 1:a advent! Jag vet inte riktigt vart denna helg tog vägen?!


Jag har piffat till vår gästtoalett lite, jag har tapetserat om och börjat måla bröstpanelen. Det kommer att bli fint när det är klart men det är några dagar kvar till dess inser jag nu :-) Vi går från ljusa tapeter och gammeldags pistagegrön panel till en mer brokig varm (grön och turkos) tapet (vilket inte alls syns på bilden!) Listerna och panelen målas i cremevitt, eller vaniljgul som vår färgleverantör envist kallar den. Ena spegeln har kommit upp igen så jag ser vart jag ska fästa mascaran i morgon bitti.


Sedan har jag köpt en klassisk kork-anslagstavla och lite tygbitar för att göra nya adventskalendrar till killarna i år.


    


Nu har jag kommit en bit på väg men den är alldeles bar, siffror och detaljdekor kvarstår! En julig almanacka får gärna vara lite amerikanskt plottrig och julmysig. Såg att min snöfärg torkat ut, så jag får leta upp en ny i morrn. Påse eller ask nummer 24 saknas och det beror på att det brukar vara en lös strut som hängs på med lite större utrymme för en spännande och lekvänlig julaftons-morgon-klapp!


Idag har jag och Max stått på scoutmarknad och sålt lotter, tomtar mm.  Det var jättekul. Massor av folk. Han köpte en svart vepa med små tomtenissar och snöflingor på, den var jättefin. Den ska upp när vi hittat en bra plats.


  


Julpyntandet består i nya vinröda gardiner i vardagsrum och matrum och adventsstakar i några fönster samt några hyacinter i hyacintvaser och i en mugg längre än så hann vi inte denna helg! Ska ner och hämta jul-lådan i källaren under veckan. Längtar verkligen efter att göra det julfint hemma för att bryta den brungrå regntunga sörjan utomhus.


Båda barnen är sjuka, igen. Max hann bara gå en vecka i skolan efter sina vattkoppor, sedan var det dags för vad vi tror var influensa och nu öroninflammation, så nu går han på penecellingkur... peppar peppar att han får bli frisk och slippa drabbas av något nytt...så han blir pigg och glad igen. Lillsonen är genomförkyld och hostig. Jaja, de tar det bra men speciellt stora sonen är helt slut i kroppen. Det blir mycket vila, frukt och grönt och Proviva så får vi se när han kommer i fas igen. Det går sakta men åt rätt håll tack och lov!


Sov så gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 19 februari 2012 21:58


    Gråingarnas segertåg i hårbotten. Medan jag väntade på att lilla sonen skulle somna passade jag på att massera in en kallpressad ricinolja ihår och hårbotten. Det var kletigt och segt, lite som oljornas svar på långfil... men till slut had...

Av Mia - 4 september 2011 22:05


  För en tid sedan var jag hos en kvinna som hade just den sortens vallört jag letat efter. Jag var överlycklig då jag fått ok att gräva upp några småplantor i utbyte mot en ansiktskräm. Jag tog med småplantorna hem och grävde ner både rotbitar oc...

Av Mia - 20 augusti 2011 12:16

Jag och fyra kollegor gjorde ett besök på Nordens Ark.      Vi åt lunch, brevid Amurtigrarnas hägn. Fantastiskt att se dem så nära inpå. Hade jag inte förstått hur stora de var innan, så förstod jag det definitivt nu!      Tiger, kattdjur...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Av Mia - 20 juli 2011 23:48

Befinner mig i Tyskland idag, igår och förra veckan var det Italien:-) Försöker lägga upp lite bilder men det går inte alls via denna platta. Jaja, jag får lägga upp dem hemifrån sedan. Vi har badat i vackra sjöar i alperna och i Gardasjön, Ital...

Ovido - Quiz & Flashcards