Alla inlägg den 10 september 2009

Av Mia - 10 september 2009 21:53

Läste nya numret av Drömhem & Trädgård och på omslaget är en bild från ett reportage där de har inrett en hall. På golvet ligger trasmattor i så urläckra färger!


Jag gillar ju klassisk stil och en del trasmattor men dessa var såå fina med blandade varma röda färger. De skulle verkligen passa i vårt kök. 70x200 cm är en bra storlek.


De är Åhléns som har dem. Tror de finns upplagda på deras hemsida under heminredning. Min dator vill inte att jag ska komma dit, då den envisas med att låsa sig varje gång jag försöker men om nån annan gillar trasmattor och har en mer samarbetsvillig dator kan det vara värt ett besök.

Av Mia - 10 september 2009 20:19

Denna vecka blev inte alls som jag tänkt! Jag hade massor av roliga saker att ordna med men så blev jag sjuk och sedan barnen en efter en och vi är hemma och kurerar oss. Ja nu har jag varken fått något gjort på jobbet eller hemma men så blir det ibland. Bara att göra alla måsten med matlagning, disk och tvätt har känts som en börda. Tänk att några sjukdagar kan kännas som en hel evighet.

Barnen är snuviga, hostiga och febriga och allmänt eländiga både i kropp och knopp. Men idag åt vi glass och tittade på en film och då var alla helt nöjda för en liten stund Glad


Har inget intressant att skriva om idag. Jag är förkyld ändå in i hjärncellerna, de behöver vila, de ligger nedbäddade med varm vattenflaska under täcket.


Lite förkylningstips. Har du en aromalampa, aromasten eller dyl så passa på att droppa på eterisk olja från Tea tree, Timjan, Kryddsalvia och Eucalyptus. Det fräschar upp både luft och luftvägarna!


Drick mycket och gärna varmt, det är ingen skröna utan är för att vätskan driver ut skräp ur kroppen och värmen öppnar upp i luftvägarna. Jag brukar ha en hel buffé med goda örtteer hemma men nu är det helt slut i skåp och gömmor. Vad är en höst utan en kopp rökigt Lapsang Souchong te med lite honung i?  Eller ett grönt the med lite popcornfrön i, eller ett friskt örtigt te,  eller min stora favorit pepparmynta. Jag har en planta pepparmynta och klipper av toppskotten som jag tar in och torkar på en linnehanduk eller tidning och sedan lägger i fina burkar. 

Är ljuvligt gott nu när man är förkyld med lite honung i! Bara doften piggar upp! Ahh.. måste ner och dricka lite the!

Man kan ju dricka den på marrockansk sätt med mycket råsocker eller honung  eller på ett mer osött sätt med mycket frisk pepparmynts smak.


Ska titta lite på Idol. Måste bara säga att jag beundrar dem som vågar sjunga inför tre vilt främmande personer för att sedan få sin "dom" inför tv kameran. Vilket mod det krävs för att våga gå på en Idol-audition. En STOR VARM KRAM till alla ute i landet som trotsar magpirr och nervorositet och vågar chansa, inför hela svenska folket, ni är underbara!! I min värld är ni redan vinnare :-)

Ovido - Quiz & Flashcards