Alla inlägg den 12 september 2009

Av Mia - 12 september 2009 22:17

     


Jag har städat, handlat och tömt på soptippen idag. Skönt att få lite gjort!

Köpte ett te som lät gott. Det såg lite speciellt ut i påsen, som torkade bitar av en vit stjälk och när jag provbet i en bit makade det bittert, nästan som pepparrot eller rädisa. Jag får koka en kopp te och prova. Tror att det kan vara någon form av magte, det lär jag väl upptäcka när jag har provat...


Har letat efter mitt recept på squashkaka men hittar det inte. Tittade på nätet men de recepten påminner inte alls om mitt. Den blir som en mjuk saftig pepparkaka och så ljuvligt god! Jag får leta lite till, hittar jag det så lägger jag ut det här, för det är väl värt att prövas.


Har kokat 20 liter äpplen i saftmajan idag, nu får det stå över natten så ska jag koka äppelgelé imorrn.


Fick besök av svärfar med sambo idag. Vi fick en påse full av ljuvliga mörkröda nyplockade lingon från Dalarna. Det får ligga i frysen ett par dagar men sedan ska de bli till rörörda lingon.


Vill avsluta med en bild på min svampkorg från senaste svampplocket. Det blev kantareller och svart trumpetsvamp ett par Karl Johan, vit Fårticka och några Taggsvampar. Sedan fylldes korgen på med lite mangold, humle, lök, vitlök & sallad och sedan var lyckan var total! Ha en trevlig kväll!



     





Ovido - Quiz & Flashcards