Alla inlägg den 11 september 2009

Av Mia - 11 september 2009 20:07

    

Killarnas humör har vänt och aptiten kommit tillbaka, skönt, nu går det åt rätt håll!


Gick en vända i trädgården och såg att rådjuren hade missat en blomma på mina squash och pumpor! Den slinga jag hade gömt längs innerkanten på drivlådan har klarat sig och tom fått en liten liten minipumpa. Det är svårt att tro att just den är en sorts jättepumpa. Nu hinner den inte bli stor men kanske blir den tillräckligt stor för att stå på trappan till Hallowen med ett litet värmeljus i, vi får väl se.


Plockade in några blommande blommor och ställde på kösbordet, de lyste upp så fint! Jag måste hitta mer senblommande sorter eller alternativ, för just nu ser det sorgligt tomt ut när allt är utblommat eller på väg att vissna. Är glad för några gamla rossorter, de blommar lite sporadiskt ett tag till.


Nu måste jag börja göra plats för de blommor som inte klarar av frosten, har en fikonplanta som blivit stor och fin i sommar men jag har inte klurat ut vart jag ska ställa den än.

    


Killarna ville absolut äta korv till middag, jag blir så glad att de har fått tillbaka sin aptit, då är de på bättringsväg! Lillkillen är fortfarande genomförkyld men vid gott humör! De fick sin efterlängtade korv och själv rostade jag hasselnötter, mandel, solrosfrön och kokos till en LCHF vänlig müsli. Åt det med en fet krämig turkisk youghurt, det var jättegott! Vi tände ljus och småpratade om allt och inget, det blev en toppenmiddag.

Ikväll kommer maken hem efter en resa och det ska bli mysigt att hela familjen kan kura ihop sig och mysa.


Ha en trevlig kväll!


Ovido - Quiz & Flashcards